27 martie 2013

    Primele doua etape din sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Formula 1 au trecut aproape pe nesimtite, iar aceasta scurta pauza pana la etapa cu numarul 3, cea din China, ne permite sa analizam putin situatia din clasamente, in aceasta faza incipienta a sezonului. Astfel, propun sa aruncam un ochi (sau doi) peste Clasamentul Constructorilor si cel al Pilotilor:

Clasamentul Constructorilor


Pozitie     Constructor                                              Puncte

 1.          Red Bull Racing - Renault                              66


 2.          Lotus - Renault                                                 40


 3.          Ferrari                                                              40

 4.          Mercedes                                                           37

 5.          Force India - Mercedes                                   10

 6.          Sauber  - Ferrari                                               4

 7.          McLaren - Mercedes                                        4

 8.          Scuderia Torro Rosso - Ferrari                       1

 9.          Williams - Renault                                             0

10.         Marussia - Cosworth                                         0

11.         Caterham - Renault                                           0 
  
    Cateva diferente putem observa imediat, intre clasarea actuala a echipelor si clasarea acestora la sfarsitul sezonului anterior. Din start, se observa pasa foarte proasta in care se afla cei de la McLaren. Desi au incheiat pe pozitia a 3-a sezonul 2012, cu 7 victorii de etapa, britanicii au reusit sa adune doar 4 puncte, momentan, cu 62 mai putin decat liderii, Red Bull Racing. Cu siguranta, gruparea din Woking trebuie sa isi gandeasca atent urmatoarea miscare, ori acest sezon se poate transforma intr-unul de cosmar pentru Jenson Button si Sergio Perez, cei doi adunand, impreuna, mai putine puncte decat cele 6 ale lui Adrian Sutil, pilotul Force India, revenit dupa un an de absenta. 
    Red Bull ne arata ca noul monopost, RB9 este o evolutie de succes al predecesorului sau, RB8, masinarie ce a adus ambele titluri din 2012, in vitrina austriecilor. 
    Lotus este echipa ce pare mult mai puternica si mai periculoasa ca oricand, in opinia mea, profitand de nesansa lui Alonso pentru a ocupa pozitia secunda in Clasamentul Constructorilor, sufland in ceafa campionilor de la Red Bull.
    Clasamentul nu pare a fi corect cu cei de la Ferrari, italienii avand acum un monopost ce performeaza inca de la inceput de sezon si doi piloti pe care se pot baza, Massa nemaifiind "mana moarta", asa cum a fost in sezoanele anterioare. Astfel, Scuderia are toate conditiile si motivele sa lupte de la egal la egal cu Red Bull, Lotus si Mercedes, pentru titlul la Constructori, in sezonul 2013, titlu ce l-a obtinut ultima oara in 2008. Totusi, greselile de strategie si lipsa de concentrare par a lovi gruparea italiana, Alonso ratand sansa de a deveni lider la general, dupa o decizie gresita, ce a provocat abandonul spaniolului din Marele Premiu al Malaeziei, weekend-ul trecut. 
    Mercedes da semene ca ar fi intrat in ritmul echipelor fruntase, punand presiune pe Red Bull, Lotus si Ferrari, nemtii reusind un inceput de sezon foarte bun, beneficiind, in sfarsit, de un monopost performant si fiabil, mult dorit de Ross Brawn si echipa germana. 
    De la locul 5 in jos, situatia este cam aceeasi ca la sfarsitul sezonului trecut (cu exceptia locului 7, ocupat de McLaren), Sauber si Force India luptandu-se pentru suprematie la jumatatea clasamentului, in timp ce Torro Rosso si Williams risca sa fie depasite de codasele Marussia si Caterham. Marussia surprinde prin surclasarea rivalilor britanici, profitand de talentul tanarului Bianchi si de un monopost superior predecesorilor sai, in timp ce Williams se afla pe o panta descendenta clara, clasandu-se sub Scuderia din Faenza (Torro Rosso), fara nici un punct obtinut in primele doua etape ale noului sezon.
    In cazul in care McLaren nu revine, in timp util, la un ritm apropiat de cel al echipelor fruntase (lucru destul de posibil, avand in vedere situatia actuala), va fi foarte interesanta lupta pentru pozitia a 5-a ce se va petrece, aproape sigur, intre Sauber si Force India, ambele echipe avand o oportunitate rara, de a se clasa intre primele 5 echipe, liderii fiind ocupati cu lupta lor pentru Titlul Mondial, iar echipele de sub acestea neavand forta necesara (cred eu) pentru a reprezenta o provocare pe masura celor doua grupari. Desi elvetienii, aflati la cel de-al 10-lea sezon in Formula 1, nu sunt straini de performanta, Force India se vede in fata unui sezon foarte important si a unei oportunitati nemaiintalnite, pana acum. De asemenea, in cazul in care cei de la McLaren isi revin, dar foarte tarziu in sezon, este posibil ca avansul luat de rivali sa fie foarte mare deja, britanicii putand fii pusi in situatia de a se multumi cu un rusions (pentru ei) loc 6 sau 7 , la Constructori.
    Un ultim lucru cred ca putem deduce din aspectul Clasamentului Constructorilor, pana la acest moment, ci anume: motorizarea are o influenta destul de mica in Formula 1 moderna. Este tristul adevar pentru constructori renumiti, precum Ferrari, aerodinamica si diverse alte aspecte legate de apasare la sol, tractiune, aderenta, etc. luand locul motorizarii, in pozitia de factor decisiv, doar fiabilitatea motorului, facand uneori diferenta. Bineinteles, acest fenomen nu este unul nou, dar in ultimii ani (parca) se resimte mult mai puternic, echipe motorizate de Renault (spre exemplu) ocupand prima si ultima pozitie (Red Bull si, respectiv, Caterham), in timp ce unica echipa motorizata de Cosworth in 2013 (Marussia, evident), se vede in fata unui sezon ce poate deveni cel mai de succes, din scurta si tumultoasa istorie a echipei, desi motoarele Cosworth si-au castigat un renume prost, in Formula 1. Cu putina sansa, cred ca rusii ar putea chiar sa obtina acel mult dorit prim punct, in Formula 1, inaintea rivalilor britanici de la Caterham. 
    
    Cam atat pentru astazi, data viitoare urmand sa fac o analiza a Clasamentului Pilotilor, pana in acest punct al sezonului; o ocazie numai buna sa discutam despre progresul lui Räikkönen, revenirea (in forma) a lui Hamilton, "renasterea braziliana" din cadrul Scuderiei Ferrari, precum si relatia triplului Campion Mondial cu echipa RBR. Pe curand!

TheSeeker



24 martie 2013


    Cea de-a doua etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, din 2013, a reprezentat o provocare solida pentru toate echipele implicate. Cursa a fost una tensionata inca de la start, luminile rosii stingandu-se sub aceeasi ploaie care a marcat finalul Calificarilor de ieri, toti pilotii plecand din grila cu pneurile intermediare (cu banda de culoare verde) Cinturato, de la Pirelli. Plecat foarte bine din pole, Sebastian Vettel este atacat, inca din virajul cu numarul 2 al primului tur, de catre spaniolul Scuderiei Ferrari, Fernando Alonso. Duelul se incheie cu Vettel lider si Alonso pe o pozitie secunda ce avea sa o piarda foarte curand, intrucat aripa sa fata a fost grav avariata in duelul cu triplul Campion Mondial, spaniolul tarandu-se practic pentru un tur intreg. Surpinzator, Alonso decide sa nu intre pentru a schimba aripa fata foarte grav avaraiata deja, lucru ce se va dovedi aproape instant ca o decizie eroanata, aripa sa fata rupandu-se complet, intrand sub monopostul Ferrari si provocand abandonul lui Fernando Alonso, inca din turul cu numarul 2.
    Usor neobisnuit, Mark Webber pleaca foarte bine din grila si, avantajat de abandonul lui Alonso, ocupa pozitia secunda, in fata lui Felipe Massa, singurul "ferrarist" ramas in Cursa. De asemenea, baietii de la Mercedes, Hamilton si Rosberg, au un start bun, punand presiune pe brazilianul Scuderiei. Retrogradat cu 3 pozitii fata de locul 7 obtinut in calificari, primul lider al clasamentului general din 2013, finlandezul Kimi Räikkönen, este usor depasit in primele viraje si lasat undeva in zona locurilor 11-12. Pilotii Sauber si Force India incep bine cursa, aratand un ritm solid la inceput, in timp ce la coada plutonului lucrurile raman aproape neschimbate.
    Campionul Mondial en-titre, Sebastian Vettel, decide sa intre primul pentru a schimba pneurile intermediare cu guma optionala, de consistenta medie (cu banda de culoare alba), lucru ce l-a facut sa piarda pozitia de lider, in fata colegului sau Mark Webber. Australianul, mult mai rabdator si calculat, a decis sa intre putin mai tarziu pentru schimbul de pneuri, moment in care circuitul era aproape complet uscat, beneficiind de o mult mai buna aderenta. Unul dupa altul, fiecare pilot ramas in cursa schimba guma intermediara cu cea medie, sau dura (cu banda de culoare portocalie), asa cum a facut si Mark Webber, iar cursa intra intr-un ritm constant, cu austalianul de la Red Bull lider, Vettel dupa acesta si cei doi piloti Mercedes AMG urmarind grupul format de monoposturile Red Bull Racing. [Un lucru usor amuzant: la prima sa intrare la boxe, Lewis Hamilton trage, instinctiv probabil, spre boxa McLaren, imediat trecand si indrepandu-se spre boxa noii sale echipe, Mercedes AMG. Desi o simpla greseala, ce se mai intampla din cand in cand, acest lucru arata cat de mare a fost perioada petrecuta de Lewis la McLaren, din moment ce astfel de lucruri au devenit, probabil, automatisme.]
    O multitudine de greseli ale mecanicilor aflati la boxe, ridica destul de rapid numarul abandonurilor de la 1 la 3, ambii piloti Force India fiind tinuti foarte mult in boxa echipei, la schimbul de pneuri, fiind mai apoi rechemati si retrasi din Cursa. De asemenea, pe final, Jenson Button avea ocazia de a prinde chiar un loc pe podium, la Sepang, oportunitate spulberata de echipa de la boxele McLaren, echipa ce nu i-a fixat bine roata dreapta fata, britanicul fiind readus la boxe, pierzand foarte mult in comparatie cu plutonul fruntas, pentru a abandona, mai apoi, realizand ca nu mai are nici o sansa pentru a termina, macar, in puncte. Pilotul Scuderiei Torro Rosso, Daniel Ricciardo, a fost de asemenea chemat la boxe pentru un abandon, in timp ce Pastor Maldonado greseste si paraseste, de asemenea, Cursa din Malaezia.
    Tinut in spate de Sergio Perez, si mai apoi de catre Nico Hulkenberg, Räikkönen este depasit de Felipe Massa si lasat in urma colegului sau Romain Grosjean, pe un singuratic loc 7. Intre timp, lupte controversate se poarta din greu la varf. Dupa o remarca agresiva si total lipsita de respect a lui Vettel, la adresa colegului sau, cerand echipei sa ii spuna lui Webber sa se dea la o parte din fata germanului, spiritele s-au incins foarte mult in cadrul echipei Red Bull, Vettel fiind blamat ca face o asemenea cerere, pe o frecventa oficiala, mai ales. De asemenea, cred ca si respectul fanilor Formulei 1 (inclusiv al meu, care oricum era redus) pentru Sebastian a scazut foarte mult dupa acest "incident", nefiind nici pe departe prima data cand germanul arata o aroganta copilareasca si absolut deloc necesara, considerand ca este un pilot exceptional, dar neafisand asta acolo unde conteaza, pe circuit, in duelurile directe. Astfel, dupa ultima intrare la boxe, Webber iese putin in fata coechipierului sau, iar Vettel pune in pericol ambele monoposturi RBR, efectuand o depasire foarte riscanta, la o viteza de aproximativ 300 km/h trecand printre celalalt RB9 si un zid de beton.
    In spatele grupului Red Bull, o alta controversa este iscata de duelul dintre alti doi colegi de echipa, Lewis Hamilton si Nico Rosberg, acesta din urma dorind sa atace decisiv pozitia a treia, ocupata de coechipierul sau, dar ramane doar pe 4, dupa ce Ross Brawn ii transmite ca nu vrea sa riste, dorind ca ambele monoposturi Mercedes sa termine, in configuratia actuala, Cursa de la Sepang. In spatele acestora, dupa un efort demn de laudat, Felipe Massa depaseste grupul Lotus, pentru a termina pe pozitia a cincea, in timp ce Nico Hulkenberg aduce 4 puncte valoroase celor de la Sauber. In spatele sau, Sergio Perez puncteaza pentru McLaren, limitand daunele produse de lipsa de performanta a monopostului MP4-28 si de abandonul coechipierului sau. Ultimul loc in puncte este ocupa de catre francezul Jean-Éric Vergne, in spatele acestuia terminand debutantii Bottas si Gutierrez, pentru Williams, respectiv Sauber. Jules Bianchi incrie un incurajator loc 13 (avand in vedere ce piloteaza), dovedindu-se a fi, intr-adevar, un pilot rapid intr-un monopost ce nu poate performa, francezul atigand, probabil, limitele masinariei puse la dispozitie de catre Marussia, atat in Calificari, cat si in Cursa. Dupa acesta, incheie grupul Caterham, format din francezul Pic si belgianul Giedo van der Garde, ultimul incheiind colegul lui Bianchi, Max Chilton.
    Per total, Marele Premiu al Malaeziei, editia 2013, s-a dovedit a fi dificil si plin de controverse, cu lupte intense la varf, cu erori si probleme tehnice foarte multe si cu decizii rapide, corecte sau nu, ce au schimbat radical desfasurarea si dezonodamanul Cursei de pe superbul circuit Sepang, din Malaezia. Va las sa va consultati cu rezultatele oficiale ale Marelui Premiu de Formula 1 al Malaeziei, precum si sa admirati o serie de fotografii din acest spectaculos eveniment (pe care le voi adauga cat de curand pot). De asemenea, va invit sa raspundeti la sondajele ce le puteti gasi in bara din dreapta postarii si sa comentati, impartasind pareri, sugestii, cirtici sau orice altceva doriti sau sa distribuiti acest blog, daca doriti si credeti ca merita. Va multumesc pentru atentie si va salut!


TheSeeker




Imagini Calificari


#1 Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing
#2 Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing
#3 Fernando Alonso - Scuderia Ferrari
#4 Felipe Massa - Scuderia Ferrari
#6 Sergio Perez - Vodafone McLaren Mercedes
#7 Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team
#12 Esteban Gutiérrez - Sauber F1 Team
#15 Adrian Sutil - Sahara Force India F1
#16 Pastor Maldonado - Williams F1 Team
#22 Jules Bianchi - Marussia F1 Team

Imagini Cursa

Start 
Primul viraj
#2 Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing & #3 Fernando Alonso - Scuderia Ferrari
#1 Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing
#2 Mark Webber  - Infiniti Red Bull Racing - Pitstop
#5 Jenson Button - Vodafone McLaren Mercedes
#7 Kimi Räikkönen & #8 Romain Grosjean - Lotus F1 Team
#9 Nico Rosberg & #10 Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas
#15 Adrian Sutil & #14 Paul di Resta - Sahara Force India F1
#21 Giedo van der Garde - Caterham F1 Team
#22 Jules Bianchi & #23 Max Chilton - Marussia F1 Team
Podium
Loc 1: Sebastian Vettel - Infiniti Red Bull Racing
Loc 2: Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing
Loc 3: Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas


22 martie 2013


Denumire  Marele Premiu al Malaeziei.
Locatie  Sepang International Cicruit, Kuala Lumpur, Malaezia.
Desfasurare  22-24 martie 2013.
Program (GMT+2, ora Romaniei)
  Antrenamente:  P1 - Vineri 04:00. P2 - Vineri 07:00. P3 - Sambata 07:00.
  Calificari: Q1, Q2, Q3 - Sambata 10:00.
  Cursa: Duminica 10:00.
Pneuri


Pirelli P-Zero Medium
Pirelli P-Zero Hard














Pirelli Cinturato Wet
Pirelli Cinturato Intermediate



      
        









    Primul castigator din 2013, finlandezul Kimi Räikkönen a aratat in primele doua sesiuni de Antrenamente de pe circuitul Sepang, din Malaezia, ca acea victorie nu a fost o intamplare, inregistrand cel mai bun timp dupa aceste doua manse, luand fata principalilor sau adversari la Titlul Mondial, Sebastian Vettel si Fernando Alonso, plasandu-se pe pozitia a doua in primele Antrenamente, pentru ca mai apoi sa fie primul in cea de-a doua sesiune. Germanul de la Red Bull, Campionul Mondial al ultimilor 3 ani, a stat aproape de Räikkönen in ambele manse, atingand pozitia a treia, respectiv a doua, in timp ce spaniolul Scuderiei a ramas constant pe pozitia a patra, in Antrenamentele de la Sepang.

    Dupa ce a condus primele Antrenamente, Mark Webber a terminat doar pe pozitia a cincea cea de-a doua sesiune, la aproape o jumatate de secunda de liderul Räikkonen. Pilotii Mercedes AMG, Rosberg si Hamilton, s-au clasat intre primii 10, in ambele sesiuni, la fel ca si pilotii Force India, in timp ce Mclaren nu arata semne de revenire, cea mai buna clasare a diminetii pentru ei fiind locul 11, atins, pe rand, de Jenson Button si respectiv Sergio Perez. S-a vorbit chiar despre posiblitatea ca britanicii sa foloseasca ultima specificatie a monopostului din 2012, MP4-27, intrucat noua masinarie performeaza foarte mult sub asteptari, McLaren parand sa se confrunte cu o problema asemanatoare cu a celor de la Ferrari, de anul trecut, si anume: un monopost inovator, radical, ce nu poate performa nefiind inteles de echipa. Totusi, in timp ce Scuderia a beneficiat de o echipa puternica si determinata, insufletita de dublul Campion Mondial, Fernando Alonso, celor de la McLaren pare ca le lipsesc resursele necesare pentru a scoate tot ce e mai bun din noul MP4-28. 
    Tot in afara topului 10, s-a aflat Sauber, urmata de Torro Rosso si Williams, cei de la Marussia parand, din nou, putin in fata rivalilor de la Caterham. De asemenea, de la jumatatea clasamentului in jos, situatia nu este deloc "roz" pentru echipe, majoritatea fiind lovite de probleme financiare. Despre Sauber se speculeaza ca ar fi de vanzare, Force India este condusa de un Vijay Malaya ingropat in datorii, Williams lucreaza cu un monopost ce refuza sa performeze si cu un buget restrans, in timp ce Marussia si/sau Caterham s-ar putea vedea in fata imposibiliatii de a termina sezonul, din cauza problemelor financiare. Ramane de vazut ce se va alege de aceste echipe. Probabil, majoritatea vor gasi o rezolvare, asa cum fac intodeauna.
    Avand in vedere ritmul aratat pana acum, cred ca lupta pentru pole position se va da intre Lotus, Red Bull si Ferrari, poate chiar si Mercedes AMG. Vettel este favorit, in opinia mea, Räikkönen nefiind un expert al Calificarilor, iar timpii pe tur ai celor de la Ferrari nefiind la nivelul celor de la Red Bull. Totusi, exista sanse mari de ploaie atat pentru Calificari, cat si pentru Cursa, deci pot aparea rezultate surpriza, aproape oricine avand o sansa sa plece primul din grila, in Cursa de duminica. Pentru victorie, cred ca batalia se va da intre Räikkönen, Alonso, Massa, Vettel si Hamilton, la fel ca si in Australia. Nici cei de la Force India nu sunt de scos din calcul, macar pentru o clasare pe podium, in timp ce McLaren va incerca sa limiteze daunele, probabil. 
    Ultima sesiune de Antrenamente din Malaezia va putea fi urmarita maine dimineata la ora 07:00 GMT+2 (ora Romaniei), Calificarile fiind programate pentru ora 10:00 GMT+2, iar Cursa pentru aceeasi ora a zilei de duminica, la fel cum am specificat si la inceputul postarii. Toate acestea pot fi urmarite, in direct, pe canalul Digi Sport 1, ca si pana acum. Voi lasa doua linkuri pentru timpii din Antrenamentele de astazi dimineata, precum si o serie de fotografii. Va multumesc pentru atentie si va doresc vizionare placuta!


TheSeeker




 #2 Mark Webber - Infiniti Red Bull Racing
#3 Fernando Alonso - Scuderia Ferrari
#4 Felipe Massa - Scuderia Ferrari
#6 Sergio Perez - Vodafone McLaren Mercedes
#7 Kimi Räikkönen - Lotus F1 Team
#9 Nico Rosberg & #10 Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas
#12 Esteban Gutiérrez - Sauber F1 Team
#14 Paul di Resta - Sahara Force India F1 Team
#20 Charles Pic - Caterham F1 Team




20 martie 2013


    In postarea anterioara am vorbit despre principalele modificari de regulament pentru 2013, deci pare potrivit ca, de aceasta data, sa prezint principalele inovatii tehnologice introduse de echipele din Formula 1, pentru sezonul 2013 al Campionatului Mondial. Astfel, zic sa nu mai pierdem timpul si sa abordam subiectul:

    Parte frontala ventilata (vented nose)




    Un concept introdus de Sauber in 2012, aplicat intr-o forma partiala de Red Bull si anul trecut, dar imbunatatit de Adrian Newey pentru 2013 si aplicat de RBR pe noul lor monopost, RB9. De asemenea si pe  noul monopost al Scuderiei Ferrari, F138, a fost observata o priza de aer ce pare sa aiba legatura cu un astfel de sistem, desi italienii au refuzat sa dea curs speculatiilor si au declarat ca are rol in racirea interna a monopostului. Principiul de functionare al acestui sistem este destul de simplu, astfel: aerul intra in sistem din zona de presiune crescuta, de sub monopost, printr-o priza de aer, calatoreste, mai apoi, printr-un tub in forma de "S" (din interiorul sasiului, bineinteles), pentru a fi evacuat apoi in sectiunea superioara a partii frontale a monopostului. Acest lucru ar trebui sa imbunatateasca fluxul de aer din partea frontala, spre posterioul monopostului, aducand astfel beneficii aerodinamice (logic).

    Parti laterale inguste (narrow sidepods)



    Din nou, Sauber uimeste audienta cu un aspect radical (cel putin fata de competitie) al noului C32. Partile laterlale ale noului monopost al elvetienilor sunt cu aproximativ 10cm mai inguste (fiecare) fata de cele de pe C31. Pentru a reusi aceasta impresionanta reducere a dimensiunilor, cei de la Sauber au fost nevoiti sa introduca in dotarea monopostului un radiator vertical, intrucat unul conventional nu ar fi putut incapea intr-un spatiu atat de ingust, precum cel ramas dupa aceasta modificare indrazneata. Principalul beneficiu adus de aceasta schimbare ar fi reducerea frecarii cu aerul, dar exista temerea ca acesteasta modificare ar putea, de asemenea, sa distruga fluxul de aer spre spatele monopostului, scazand astfel apasarea la sol a masinariei elvetienilor. 

    DDRS pasiv

    Nici nu mai stiu a cata oara pomenesc de acest DDRS (Double Drag Reduction System). Este totusi un subiect intens discutat, inca de la jumatatea sezonului 2012, atunci cand Lotus a introdus acest sistem controversat, ca raspuns la DDRS-ul activ al celor de la Mercedes, interzis intre timp. Mai intai, care este diferenta dintre DDRS activ si DDRS pasiv? Destul de simplu, sistemul pasiv nu este pornit/oprit (sau activat/dezactivat, ca sa fim in ton) in nici un fel, nici de catre pilot, nici de catre activarea altei comenzi, pur si simplu actioneaza, ca un alt sistem instalat pe monopost, in timp ce sistemul activ intra in actiune odata cu folosirea DRS-ului, deci este activat (indirect) printr-o comanda a pilotului, lucru ce intra intr-o "zona gri" a regulamentului din 2012, dar este clar interzis conform reglementarile pentru sezonul 2013.

    Intre timp, au intrat pe fir, alaturi de Lotus, cei de la Red Bull, precum si nemtii de la Mercedes AMG. Dar, ce face acest DDRS pasiv, mai exact? Nu are o functie chiar atat de complicata, dar este ceva mai greu de inteles, la inceput. Am sa fac o incercare, totusi - aerul intra in sistem prin doua gauri de admisie, instalate deasupra capului pilotului (de o parte si de alta a ceea ce se numeste "airbox", in engleza), apoi circula prin sasiu, pana spre aripa spate, unde exista 2 optiuni: 

  • Monopostul nu se afla la o viteza necesara pentru ca aerul sa isi contiune drumul spre partea superioara a aripii spate si iese, pur si simplu, din sistem, prin niste evacuari (indicate de sagetile albastre din partea de jos a imaginii).
  • Monopostul se afla la o viteza suficienta pentru a permite aerului sa activeze un fel de "intrerupator" ce permite sau nu trecerea fluidelor (precum aerul, in acest caz), pentru ca, mai apoi, aerul sa treaca printr-un canal veritcal (indicat de sageata rosie, pe imaginea de mai jos) pentru a fi evacuat sub aripa spate propriu-zisa (evacuarile fiind indicate de sagetile albastre din partea de sus a imaginii), unde separa fluxul de aer de aceasta si reduce apasarea la sol si frecarea cu aerul, printr-un fenomen de "stalling" al aripii spate, marind astfel viteza de varf (nu cunosc cifrele exacte, dar presupun ca este un castig semnificativ, avand in vedere resursele necesare pentru dezvolatarea si testarea ale unui astfel de sistem).



    Desi cu un potential enorm (aparent), sistemul este considerat usor riscant, in acest moment, fiind nevoie de mai multe testari si colectari de date pentru a putea cunoaste si prezice mai precis comportamentul fluxului de aer la trecerea sa prin acest sistem, evitand crearea de situati periculoase, intrucat (reamintesc ca) sistemul este complet pasiv, echipa sau pilotul (sau orice altceva) neavand nici un fel de control asupra acestui sistem.              
    Cel mai probabil este sa vedem acest sistem in actiune, in 2013, dar nu in primele etape ale sezonului. Eu unul astept cu nerabdare sa vad la lucru acest DDRS pasiv, ce a captat atentia tuturor, inca de la inceput. 

    Cam acestea sunt inovatiile tehnologice ce am dorit sa vi le prezint. Desigur, mai exista o serie de inovatii si modificari pe care nu le consider atat de importante, dar daca sunteti curiosi le puteti gasi (in engleza) AICI. Va invit, din nou, sa participati in sondajele ce le puteti gasi in bara din dreapta si sa imi transmiteti orice mesaj in sectiunea "comentarii". Pana data viitoare, numai bine!



TheSeeker




19 martie 2013

    Daca tot am vazut duminica dimineata noile monoposturi in actiune, cred ca ar fi o idee buna sa discutam si despre modificarile de ordin tehnic ce au intervenit in acest nou sezon. Astfel, voi prezenta, in doua postari, principalele schimbari de regulament pentru sezonul 2013, intr-o postare, si inovatii de la inceputul de sezon 2013, in alta postare. Sa incepem cu inceputul, principalele schimbari de regulament pentru sezonul 2013:

Utilizarea sistemului DRS 


    Sistemul DRS (Drag Reduction System), introdus la inceputul sezonului 2011, cu scopul de a creste numarul de depasiri pe parcursul unei curse, putea fii utilizat, in timpul sesiunilor de antrenament si calificare, oricand pilotul considera potrivit, iar in cursa doar dupa activarea acestuia de catre coordonatorul cursei, pe anumite segmente, denumite "zone DRS". Bineinteles, DRS-ul poate fi folosit doar pe pista uscata, niciodata pe ploaie.

   Ei bine, din 2013, DRS-ul va putea fi folosit, si in sesiunile de practica si calificare, tot doar pe acele zone DRS. In schimb, FIA promite mai mult de o singura zona DRS pe fiecare circuit, asa cum am avut in anii anteriori pe majoritatea traseelor.

DDRS activ


    Aceasta modificare a regulamentului vizeaza sistemele de tip DDRS (Double DRS), precum cel din 2012 al nemtilor de la Mercedes (sistem despre care am vorbit in prezentarea echipei germane). In cazul Mercedes, acest sistem, la activarea DRS-ului, prelua aerul printr-un orificiu ce se deschidea odata cu activarea DRS-ului, aer pe care il directiona, printr-o serie de canale subtiri din structura interna a monopostului, spre aripa fata, unde era eliberat si creea un fenomen de "stalling" al aripii fata, scazand frecarea cu aerul al monopostului si crescand, astfel, viteza de varf. Poate este putin greu de prins conceptul, dar ceea ce trebuie retinut este ca sistemele de acest tip au fost interzise pentru sezonul 2013. In schimb, sisteme pasive DDRS, precum cel dezvoltat de cei de la Lotus F1, sunt in conformitate cu regulamentul Formulei 1.


Panoul de vanitate (Vanity panel)


    Da, suna foarte ciudat in limba romana. Asa numeste FIA acest nou lucru ce il permite echipelor. Cei care sunt familiarizati cu monoposturile din sezonul anterior, stiu foarte bine ca acel "nas in trepte" ("stepped-nose"), ce a survenit ca rezultat al modificarii dimensiunilor obligatorii ale unor componente ale monoposturilor, introduse in 2012, a fost foarte controversat si adeseori considerat inestetic. Astfel, in 2013, FIA permite echipelor sa acopere acea diferenta de nivel din partea frontala a monopostului cu acest "panou de vanitate". Totusi, este o permisiune, nu o obligatie, iar cateva echipe au ales sa nu instaleze astfel de panouri, printre care Lotus, designer-ul James Allison declarand ca greutatea suplimentara (desi de cateva grame) nu justifica eventualele avantaje aerodinamice, cu atat mai putin diferentele estetice.


Greutate minima


    Datorita noilor pneuri Pirelli, specificatie 2013, care sunt mai grele cu 2 kg fata de cele specificatie 2012, greutatea minima pe care monoposturile de Formula 1 trebuie sa o intruneasca a crescut, de la 640 kg, la 642 kg.


Force majeure


    O situatie de tip "force majeure" ii permitea unui monopost sa se sustraga de la probele de analiza ale combustibilului, dupa o sesiune de calificari, daca in timpul sesiunii monopostul respectiv se oprea pe circuit, invocand motive tehnice. In regulamentul sezonului 2013, acest terment a disparut, insemnand ca nu vor mai avea loc asemenea exceptii (spre exemplu: Lewis Hamilton, Circuit de Catalunya, 2012), iar un monopost ce se opreste pe circuit in timpul sesiunii, invocand motive tehnice sau de orice alta natura, acesta trebuie sa prezine o mostra de 1L de combustibil, plus combustibilul care ar fi fost necesar monopostului sa ajunga inapoi la boxa echipei. Este probabil, o regula mai greu de inteles, dar rolul acesteia este de a se asigura ca toata lumea respecta regulamentele ce privesc utilizarea si cantitatile de combustibil, in Formula 1.


    Cam acestea sunt modificarile importante (nu chiar toate) de regulament pentru sezonul 2013. Astept intrebari, comentarii, critici sau orice mesaj. De asemenea va invit sa raspundeti la sondajul pe care il puteti gasi in bara aflata in dreapta postarii. Va multumesc pentru atentie, numai bine!



TheSeeker


  

17 martie 2013

    Finlandezul Kimi Räikkönen este primul castigator din sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Formula 1. Campionul Mondial din 2007 a trecut linia de finish in fata pilotului Scuderiei Ferrari, Fernando Alonso, stabilind si cel mai rapid tur cronomentrat, din cursa de astazi. Podiumul a fost completat de Campionul Mondial in exercitiu, Sebastian Vettel, in timp ce Felipe Massa si Lewis Hamilton au incheiat pe locurile 4, respectiv 5. In urma plutonului fruntas, Mark Webber a terminat cursa pe locul al 6-lea, in fata celor doi piloti Force India, Adrian Sutil si Paul di Resta. Romain Gorsjean nu s-a descurcat la fel de bine ca si colegul sau, incheind doar pe 10, in spatele lui Jenson Button, luand ultimul punct disponibil chiar de sub nasul mexicanului Perez. Pe acestia i-au urmat: Jean-Eric Vergne, pentru Scuderia Torro Rosso, pilotul debutant de la Sauber, Esteban Gutierez, finlandezul Valtteri Bottas (debutand), Jules Bianchi (debutant), pentru Marussia, in fata pilotului Caterham, Charles Pic, urmati apoi de Max Chilton si Giedo van der Garde, ambii fiind debutanti in Formula 1. Avem de asemenea si 4 abandonuri: localnicul Daniel Ricciardo, germanul Nico Rosberg, Pastor Maldonado, precum si proaspatul pilot Sauber, Nico Hulkenberg, care din cauza unor defectinui la sitemul de alimentare nici macar nu a putut lua startul in cursa de pe Albert Park.
    Cursa a inceput furibund, poleman-ul Sebastian Vettel luandu-si repede distanta, in timp ce colegul sau pleaca prost din grila si pierde multe pozitii. De aceasta situatie profita pilotii Scuderiei de la Maranello, Felipe Massa si Fernando Alonso, ocupand imediat pozitiile 2 si 3. Räikkönen ii i-a si el fata lui Hamilton si urca pe pozitia a 4-a, delimitand plutonul fruntas. Primele cateva tururi ne-au dat o senzatie de déjà-vu, cu un Vettel dominant, plecat din pole ce se indreapta spre o noua victorie impecabila, pana cand brazilianul Massa incepe sa puna presiune pe german si devine lider, cand Vettel intra pentru primul schimb de pneuri. In acest timp Räikkönen urmareste calm si atent grupul format de pilotii Ferrari, asteptand momentul oportun. O noua surpriza se iveste, in momentul in care Adrian Sutil, revenit la Force India dupa o absenta de un an, reuseste sa isi conserve foarte bine trenul de pneuri si ramane pe circuit dupa ce toate lumea a trecut, cel putin o data, pe la boxe. Chiar si dupa primul schimb, Sutil reuseste sa iasa in fata lui Vettel si Massa si sa ramana acolo, in timp ce, putin mai in fata, grupul Mercedes AMG preia conducerea, cu Hamilton si Rosberg avand un ritm decent de cursa. Insa acest lucru nu dureaza foarte mult, Rosberg abandonand, iar Hamilton chinuindu-se cu guma medie Pirelli. O greseala de strategie din partea celor de la Force India, combinata cu o gandire exceptionala a tehnicienilor Ferrari si Lotus, il fac pe Sutil sa piarda conducerea cursei si sansele la (macar) un podium, dupa cea de-a doua sa intrare la boxe. Astfel, Sutil este depasit succesiv, foarte usor de catre Räikkönen, Alonso, Massa si Vettel, ajungand, in cele din urma, pe locul 7. In acest timp, cei din spatele finlandezului de la Lotus F1 incep sa realizeze ca acesta nu va mai intra inca o data pentru un schimb de pneuri, ci va ramane pe acele gume pana la sfarsitul cursei. Mai mult, Kimi reuseste sa si impuna ritmul plutonului fruntas, punand intre el si Alonso o diferenta comoda de 6-7 secunde, lucru ce i-a permis sa treaca relaxat linia de finish, obtinand prima victorie din acest sezon si cea de-a doua de la revenirea in Formula 1, pentru Lotus F1. Ferrari lideri la Constructori, Räikkönen primul in clasamentul Pilotilor, in acest nou sezon. Red Bull surclasata de adversari in cursa, in ciuda ritmului excelent din calificari. Mercedes AMG dovedeste lipsa de fiabilitate, in timp ce McLaren este in cadere libera, noul MP4-28 dovedindu-se a fi un cosmar pentru britanici. Aceasta a fost povestea Marelui Premiu al Australiei 2013. 
    Ne reauzim curand cu noi date despre cursa de saptamana viitoare, din Malaezia. Pana atunci, va invit sa raspundeti la sondajul ce il gasiti in bara din dreapta postarii, iar daca v-a placut, dati mai departe. Multumesc pentru atentie, toate cele bune!


TheSeeker

Castigatorul Marelui Premiu al Australiei 2013 - Kimi Räikkönen


15 martie 2013

   Primele doua manse de Antrenamente din sezonul 2013 s-au desfasurat astazi pe Albert Park, in Australia. Surprinzator sau nu, campionul mondial en-titre, Sebastian Vettel a inregistrat cel mai bun timp in ambele sesiuni, in cea de-a doua conducand un 1-2 Red Bull Racing. Nici pilotii Scuderiei Ferrari nu s-au descurcat foarte rau, in prima sesiune Felipe Massa si Fernando Alonso ocupand locurile 2 si respectiv 3. Lotus F1 incepe sa isi arate colii echipelor de top, cu Räikkönen si Grosjean avand rezultate de top 10, in ambele sesiunii de Antrenamente, la fel ca si pilotii Mercedes AMG. McLaren a dezamagit in ambele sesiuni, fiind destul de departe de timpul reper, cu ambii piloti. Force India pare sa fie putin peste Sauber, la acest moment, in timp ce Williams si Torro Rosso raman constante. O mica surpriza in coada clasamentului, Marussia fiind mai rapida, per total, decat rivalii de la Caterham, in ambele manse. 
    Maine, la ora 05:00 (ora Romaniei), pe Digi Sport 1, puteti urmari in direct Antrenamentele cu numarul 3, iar la ora 08:00 vor incepe Calificarile. Tin sa reamintesc ca, din moment ce anul acesta sunt doar 11 echipe pe grila Formulei 1, dupa Q1 vor fi eliminati ultimii 6 piloti (nu ultimii 7, ca in anii anteriori), iar in Q2 alti 6, pentru ca pole position-ul sa fie disputat in Q3 de ultimii 10 piloti ramasi in sesiunea de Calificari. Cursa va avea loc duminica, 17 martie, incepand la ora 08:00 (ora Romaniei; 17:00 ora locala). In continuare, va invit sa va uitati peste timpii oficiali, precum si peste o serie de imagini, din cele doua sesiuni de Antrenamente. De asemenea, va puteti exprima opinia, cu privire la vitorii castigatori ai titlurilor la Piloti si Constructori, prin sondajele ce le gasiti in bara din dreapta postarii. Astept comentarii, intrebari sau sugestii, daca exista. Pana data viitoare, numai bine!


TheSeeker





Sebastian Vettel - Red Bull RB9
Fernando Alonso - Ferrari F138
Jenson Button - McLaren MP4-28
Kimi Räikkönen - Lotus E21
Lewis Hamilton - Mercedes F1W04
Force India - VJM06
Pastor Maldonado - Williams FW35

Giedo van der Garde - Caterham CT03
Max Chilton - Marussia MR02


14 martie 2013

    Iata ca am ajuns si la ultima postare din aceasta serie de 4. In sfarsit, ajungem la echipele pe care (banuiesc ca) toate lumea le astepta. Ultimele trei echipe ce urmeaza sa fie prezentate sunt o adevarata elita a Campionatului Mondial. Cei mai buni dintre cei mai buni, mai bogati si mai puternici din motorsport. Doua dintre acestea sunt echipe cu traditie si istorie bogata in Formula 1, ce au fost subordonate, in ultimele 3 sezoane de o a treia echipa, tanara, dar bogata si ambitioasa, sponsorizata de o companie gigant. Fara alte introduceri, in ultima postare va fac cunostinta cu: Red Bull, Ferrari si McLaren.


    Infiniti Red Bull Racing


Date  Generale

  
  Sezon de debut in F1: 2005
  Titluri Mondial la Piloti: 3
  Titluri Mondial la Constructori: 3
  Pozitie in 2012: 1
  Motorizare: Renault

    Campioana ultimilor 3 ani, atat la piloti, cat si la constructori; aceasta este cea mai buna descriere pentru gruparea austriaca care a dominat Formula 1 din 2010 incoace, sufland titlul celor de la Ferrari, mai intai, apoi castigand dominant titlul in 2011, pentru a reveni pe final in 2012. "Oare cat va mai castiga Red Bull?" este cu siguranta o intrebare pe care si-o pune orice fan al Formulei 1, in acest moment. Sa fie oare sezonul 2013 sfarsitul erei Red Bull, sau va insemna 2013 pentru austrieci inca un trofeu in vitrina? Presupun ca vom afla in curand raspunsul, cel putin partial.


Monopost - Red Bull RB9




    Noua creatie a lui Adrian Newey este, intr-o buna masura, o (alta) evolutie a predecesorului sau, RB8. Designer-ul britanic marturiseste ca majoritatea resurselor destinate pentru RB9 anul trecut au fost mutate spre a aduce un aport dezvoltarii monopostului din 2012, facand posibila castigarea titlului la piloti de catre Sebastian Vettel si a titlului la constructori de catre RBR. Astfel, noul sasiu Red Bull difera foarte putin fata de vechiul monopost, existand posibilitatea ca RBR sa fie chiar putin in urma rivalilor, in acest moment. Dar s-a mai zis asta despre ei si iata ca au dovedit contrariul, asa ca nu ar fi bine sa ne grabim sa tragem concluzii, zic eu.


Piloti


#1 Sebastian Vettel - Campionul Mondial in exercitiu, germanul este de asemenea cel mai tanar triplu Campion Mondial din istorie, spulberand vechiul record al legendarului Michael Schumacher, "furand" acest titlu chiar de sub nasul rivalului sau, Fernando Alonso. Faptul ca aceste titluri mondial sunt si consecutive, arata abilitatile incredibile, dar si conjunctura extrem de favorabila de care a dispus. Personal, imi este antipatic. Nu mi se pare ca se ridica intr-adevar la nivelul la care se afla, cum nici nu cred ca poate gestiona un monopost slab in felul in care a facut-o, spre exemplu, Alonso. Dar, parerea mea nu inseamna atat de mult, iar Vettel este totusi un pilot talentat si un triplu Campion Mondial, indiferent de ceea ce zic eu.


#2 Mark Webber - Australianul Webber este un adevarat exemplu pentru pilotii tineri, in ceea ce priveste conduita si comportamentul unui sportiv de clasa. Tacut si retinut, Webber radiaza intodeauna incredere si impune respect, fiind un adevarat gentleman, atat pe circuit, cat si in afara lui. Desi este considerat secundul mult mai tanarului sau coleg, experimentatul Webber refuza sa se incline in fata ordinelor de echipa si isi apara sansele cinstit.


    Scuderia Ferrari



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 1950
  Titluri Mondial la Piloti: 15
  Titluri Mondial la Constructori: 16
  Pozitie in 2012: 2
  Motorizare: Ferrari


    Scuderia Ferrari este un nume ce rasuna puternic in istoria motorsportului. Fiind singura echipa ce a luat parte la absolut toate editiile Campionatului Mondial, Scuderia de la Maranello este de asemenea cea mai titrata echipa din istoria sportului, la ambele capitole, Titluri Mondiale la Piloti, precum si la Constructori. Insa, Ferrari inseamna mai mult decat un nume prafuit dintr-o carte de istorie a sportului, italienii fiind la fel de activi ca intodeauna, atat in motorsport, precum si pe piata automobilelor supersport de strada. Cunoscand gloria suprema alaturi de un dream-team alcatuit din geniul plilotajului, Michael Schumacher, geniul management-ului, Ross Brawn si geniul design-ului, Rory Byrne, in primii ani ai mileniului III, Ferrari cauta din nou formula castigatoare, pentru ca, sub indrumarea conquistador-ului Fernando Alonso, sa aduca un nou titlu la Maranello, primul la Constructori din 2008 si primul la Piloti de la cel al finlandezului Räikkönen din 2007.


Monopost - Ferrari F138





    F138-ul ar trebui sa fie ceea ce F2012 nu a fost niciodata, o bestie maniaca ce inghite asfalt si monoposturi cu nume de energizante, un monstru ce scuipa flacari adulmecand victoria, in drumul sau spre Titlul Mondial la Constructori si Piloti, in sezonul 2013. Cu doar cateva ajustari (foarte importante, totusi) fata de F2012 de la sfarsitul sezonului trecut, F138-ul este o cu totul alta masinarie fata de predecesorul sau, in acelasi moment al anului trecut. Un monopost gresit din start, din cauza unor erori ale tunelului aerodinamic, aparent, F2012 a fost o mare povara pe umerii spanilului Alonso. Sa speram ca noul monopost este, cel putin, egal in performante, cu cel al rivalilor Scuderiei. De restul se ocupa Alonso.


Piloti


#3 Fernando Alonso - Dublu Campion Mondial, lider desavarsit si pilot de exceptie. Doar asa il pot descrie pe spaniolul Scuderiei, pilot ce mi se pare cel mai bun, la ora actuala, in Formula 1. Sezonul trecut a reusit sa care in spate toate problemele italienilor: un F2012 defectuos, o lipsa acuta de performanta si un Felipe Massa dezastruos. Cu toate acestea, Alonso a reusit sa motiveze pe toata lumea in a face o treaba de exceptie, permitandu-i acestuia sa duca lupta pentru Titlul Mondial pana in ultima etapa, de pe Interlagos, unde a pierdut sansa de a deveni triplu Campion Mondial, in fata germanului Vettel, la doar 3 puncte diferenta. Va ramane in istoria motorsportului ca un erou ce s-a luptat pana la capat, dintr-o pozitie nefavorabila, indiferent de ceea ce realizeaza mai departe.


#4 Felipe Massa - Mare mi-a fost surpinderea cand am auzit ca Massa a fost pastrat pentru inca un sezon, Ferrari neducand lipsa de optiunui (elementar, cine nu ar vrea sa vina la Ferrari?). Totusi, ceva i-a impulsionat pe italieni sa il pastreze pe Felipe inca un sezon (cel putin). Cel mai probabil, rezultatele pozitive din ultimele curse ale sezonului 2012, dedicatia sa fata de echipa si suportul aratat de anumiti tifosi (fani Ferrari), l-au salvat pe Massa. Sper doar sa il poata sustine pe Alonso in lupta sa pentru Titlul Mondial in 2013 si sa aduca puncte importante Scuderiei.


    Vodafone McLaren Mercedes 



Date  Generale
  
  Sezon de debut in F1: 1966
  Titluri Mondial la Piloti: 12
  Titluri Mondial la Constructori: 8
  Pozitie in 2012: 3
  Motorizare: Mercedes-Benz


    Raportul dintre Titlurile Mondial la Piloti si Titlurile Mondial la Constructori ne arata ca britanicii au avut, de-a lungul timpului mai multi piloti de exceptie, decat monoposturi performante. De la insusi fondatorul echipei, legendarul Bruce McLaren, la Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, pana la Mikka Hakinen, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Lewis Hamilton si Jenson Button, istoria celor de la McLaren este o carte de vizita pentru multi dintre marii campioni ai sportului. Este a doua cea mai titrata echipa din istoria Formulei 1 si tot a doua cea mai veche echipa, dupa Scuderia Ferrari. Sa vedem daca este doar istoria de ei sau mai au, inca, un cuvant de spus in motorsport.


Monopost - McLaren MP4-28





    Nu doar numele noului sasiu al britanicilor este asemanator cu predecesorul sau, precum si aspectul. Foarte greu de deosebit de MP4-27, atat dupa nume, cat si dupa aparenta, MP4-28 difera destul de mult in "interior" fara de vechiul monopost McLaren, acesta prezentand imbunatatiri aerodinamice (laterale mai subtiri), sistem de suspensie revizuit (o noua configuratie pull-road, pe fata si pe spate, asemanatoare cu cea de la Ferrari), precum si modificari la centrul de greutate al monopostului. Astfel, desi pare surpinzator, noul McLaren este, probabil, cel mai deosebit monopost fata de predecesorul sau. Cine nu se mai astepta la asta? Eu cu siguranta nu.


Piloti


#5 Jenson Button - Inca un sezon la McLaren, pentru britanicul Button, Campionul Mondial din 2009, ultimul dinaintea titlurilor consecutive ale lui Sebastian Vettel. Un piltot constant, retinut si un adevarat gentleman, la randul sau (cum il laudam ceva mai sus si pe Mark Webber), Button pare departe de a fi un vitezoman. Totusi, Jenson se foloseste de inteligenta si tehnica pentru a castiga curse si pole-uri, uneori intr-o maniera domnianta. Pentru eleganta si felul sa special de a fi, Button este unul dintre pilotii pe care ii respect cel mai mult, din grila actuala si cred ca are sanse solide la titlul din 2013, daca ii este oferit un monopost pe masura talentului si pregatirii sale.


#6 Sergio Perez - Mutarea mexicanului la McLaren a fost una dintre marile povesti ale verii, Perez fiind asteptat la Ferrari, initial, lucru ce nu s-a materializat (inca). Astept cu nerabdare sa il vad la treaba pe "nebunul" Perez, din nou, de data aceasta dintr-o pozitie mai pe maura lui, la una dintre echipele de top. Daca isi pastreaza forma ce l-a consacrat, Sergio pate deveni un mare pilot al Formulei 1. Fiind deja foarte rapid, agresiv, dar si consistent, Perez pare sa aiba toate ingredientele unui mare pilot, acum avand la dispozitie si un monopost, probabil, foarte bun. Sa il vedem de ce este in stare cu adevarat!


    Concluzie


     Cu siguranta, nici una dintre aceste echipe de top nu tinteste mai jos de locul 1, in Clasamentul Constructorilor, si nici una nu va lasa armele jos, pana in ultima etapa. Sper (si probabil nu sunt singurul), la o lupta frumoasa si incitanta pentru ravnitul titlu de Campion Mondial, iar la sfarsit cel mai merituos sa fie incoronat Campion Mondial si sa intre in paginile de istorie ca un adevarat "cavaler al riscului", maniac al vitezei, erou pentru milioane de fani de pe 4 continente. Intuiesc si sper ca acesta este anul Scuderiei Ferrari si al lui Fernando Alonso. Sa inceapa spectacolul! Sau, Cum ar spune Antal Putinica (Digi Sport), "Salve si mii de ture!". 



TheSeeker








 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff